preskoči na sadržaj

Osnovna škola fra Pavla Vučkovića Sinj

Login
KNJIŽNIČNI KATALOG

 

KLIKOM NA SLIKU PRETRAŽUJETE KATALOG I TRAŽITE KNJIGE

 

 


 

 

DIGITALNI ŠKOLSKI LIST "POD KAMIČKOM"
Priloženi dokumenti:
Pod kamickom 2022.-2023..pdf

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 10. 2013.

Ukupno: 29062
Ovaj mjesec: 1174
Ovaj tjedan: 364
Danas: 1
Godišnji plan i program/Kurikulum

 

EKO-ŠKOLA

Naša škola je i dio
međunarodnog projekta
Eko-škola.
Međunarodne Eko- škole
su program osmišljen za provedbu
smjernica odgoja i obrazovanja
za okoliš na razini čitavih škola.
 
 
Reci NE nasilju!!!

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Poznate tražilice

Časopisi

 

Mudre misli

  

 
CARNET WEBMAIL

Korisni linkovi


Školsko zvono
 
Jutarnja smjena
 
Sat Početak sata Kraj sata
1. 8,00 8,45
2. 8,50 9,35
3. 9,40 10,25
  Veliki odmor
4. 10,45 11,30
5. 11,35 12,20
6. 12,25 13,10
 
       
Zbornica

Hrvatski obrazovni portal za

učitelje razredne nastave

 

PRIJAVA NA STRUČNE SKUPOVE

Za djecu i obitelj

Online rječnik

 

           KLIKNI ME

Sinju grade...

Video razglednica Sinja

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Mali veliki znanstvenici naše škole
Autor: Katja Gusić, 9. 6. 2022.

U suvremenome društvu sve smo više usmjereni na ekrane, a sve manje imamo istinskog doticaja s prirodom. Promatranje prirode i njezinih pojava preduvjet je za razvoj znanstvenog načina razmišljanja jer „nema stvari koja bi bila tako vrijedna poučavanja kao priroda” (Nikola Tesla).

Potaknuti tim idejama te u želji da interdisciplinarno povežu različita područja u rješavanju problema, učiteljice Biologije, Kemije i Fizike Jasminka Munivrana, Tea Jurić i Katja Gusić održale su 24. i 25. svibnja radionice s učenicima u sklopu STEM projekta „Mali znanstvenici”. Učenici 7. i 8. razreda u prostoru su se škole našli u ulozi demonstratora te su učenicima 2., 3. i 4. razreda objašnjavali složene pojave u prirodi na jednostavan i njima razumljiv način. Učenici su nižih razreda pritom imali ulogu malih istraživača koji su radili u manjim skupinama te tako ujedno razvijali vještine suradničkoga učenja.

 Pri tome su ostvarili ove odgojno-obrazovne ishode:

-  razvijati interes prema prirodnim znanostima

-  razvijati interes prema znanstveno– istraživačkoj nastavi

-  promatrati prirodu oko nas

- prenijeti vlastiti doživljaj prirode kroz jednostavne pokuse

- javno nastupati

Neke su od provedenih aktivnosti: promatranje kovanica kroz optičku leću gdje se iz prve ruke može proučiti lom svjetlosti, izrada slonove paste koja nakon provedenog eksperimenta izlazi iz bočice poput paste za zube u količinama koje bi bile dovoljne za pranje zuba jednoga slona, pisanje tajne poruke, pretvaranje vode u vino (indikator crvene boje) te simulacija udisaja i izdisaja pluća.

Aktivnosti su potpuno zaokupile učenike kojima je testiranje svijeta i postavljanje hipoteza domaći teren. Pokretač je znanosti upravo znatiželja, a poznato je da su djeca po prirodi znatiželjna bića koja imaju velike oči za sve pojave te s velikim entuzijazmom istražuju svijet oko sebe. Učenje i razmišljanje znanstvenika u velikoj je mjeri povezano s razmišljanjem djece u ranoj dobi, što se najbolje može vidjeti u dječjoj igri. Na odraslima je tek da učenicima stvore poticajno okruženje u kojemu će moći postavljati pitanja i promatrati nove pojave. Suvremenomu društvu više su nego ikad potrebni pojedinci koji razmišljaju kao znanstvenici i koji svrhovito znanstveno rješavanje problema primjenjuju u svim područjima života. Ovakav način popularizacije STEM područja kod najmlađih generacija izvrsna je motivacija da se učenici uključe u istraživanja i bavljenje znanošću te da se jednoga dana uključe u poslove iz ovoga područja koje je neophodno za razvoj nacionalnoga gospodarstva.

  

Ovim se radionicama škola u punoj mjeri pretvorila u „zajednicu koja uči” jer su se njima jednako obogatili učenici (najmlađe i starije dobi) koji su imali priliku javno nastupati, otvoreno postavljati pitanja, razvijati komunikacijske vještine, slušati jedni druge, gledati problem iz različitih perspektiva i povezati ga s prethodnim iskustvom te rješavati problemske situacije, ali i njihove učiteljice koje su imale uvid u učeničke interese i mogućnosti, što će im poslužiti za planiranje budućih aktivnosti. Pozitivne reakcije svih sudionika svakako nalažu da bi ovakvih projekata koji hrane dječje interese trebalo biti što više.

  

    




Priloženi dokumenti:
Prijedlog_scenarija_poucavanja_Mali_znanstvenici.pdf (573.28 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju