2015-02-06 13:29:06

Učenici i knjiga

Svaka knjiga koja pomogne djetetu da razvije naviku čitanja, da učini čitanje jednim od njegovih dubokih i stalnih potreba, je dobra za njega.

(Maya Angelou)

 

Učenici 1.b razreda imali su razgovor s knjižničarkom. Naučili su kako se moraju ponašati u prostoru knjižnice, kako posuditi slikovnice i kako postupati s njima.

Knjižničarka im je pročitala slikovnicu Leteći glasovir, a  na poklon su dobili i časopise kao dodatni poticaj u prvim koracima samostalnog čitanja.

 U ugodnom druženju s knjigom sat  nam je prošao brzo i veselo.

Knjige nas podržavaju u našoj samoći i čuvaju nas od toga da postanemo teret sami sebi. (Jeremy Collier)

 

Ne treba mnogo da se shvati kolika je važnost umijeća čitanja kod djece. Obrazovni uspjeh, profesionalna postignuća, pa čak i emocionalno zadovoljstvo pod utjecajem su ove važne vještine.

Informiranje u školi brzo se usmjerava na pisanu riječ i djeca koja nailaze na poteškoće u tom području osjećaju se izgubljenima i zbunjenima.

Dužnost roditelja i pedagoga je prepoznati djecu koja se bore s poteškoćama u čitanju kako bi se njihovom problemu moglo na vrijeme pristupiti.

Čitanje uključuje povezivanje mnogih vještina u cilju davanja značenja pisanom prikazu govornoga jezika.

Poteškoće u bilo kojem području vještina vezanih uz čitanje mogu uzrokovati poremećaje u obradi pisane riječi. Jedno takvo područje vještina, razvoj jezika, ključna je komponenta čitanja.

 Istraživanja su pokazala da su i govorenje i slušanje glavni čimbenici koji pridonose čitanju. Vizualne sposobnosti, kretnje očiju pri praćenju slova i riječi te povezivanje značenja s ulaznim prikazom dio su čitateljskog zadatka.

Ostale kognitivne sposobnosti, kao što su dugotrajno i kratkotrajno pamćenje, asocijativno učenje te prepoznavanje i ispravljanje pogrešaka, su sve čimbenici koji utječu na umijeće čitanja naše djece.

Priča ima i čudesnu ljekovitu moć.
Problemske slikovnice mogu pomoći u rješavanju manjih problema. Slušajući i gledajući situacije u kojima su imaginarni junaci uspjeli prebroditi životne probleme, djeca uče riješiti vlastite problemske situacije.

Pitate se kada čitati? Odgovor je – uvijek, jer s knjigom nikada nisi sam.

Pitate se i što čitati? Pravilo je da, što je dijete mlađe, slikovnica treba imati više slika.

Djetetu treba omogućiti susret s velikim brojem različitih slikovnica i knjiga.

Upis u prvi razred i odlazak u školu idealno je vrijeme za upoznavanje sa knjižnicom, kako školskom, tako i gradskom.

Taj mali korak koji djeca naprave ulaskom u školsku knjižnicu otvara im put prema  čudesnom svijetu knjiga za djecu ili o djeci.


Osnovna škola fra Pavla Vučkovića Sinj